2023Visual

Rápido > Mais rápido > Ainda mais rápido > Devagar > Mais devagar

By January 29, 2024No Comments
Autor

Rappepa Bedju Tempu

Vincent Carry é o CEO da Arty Farty, uma organização europeia e independente sem fins lucrativos sediada em Lyon (França), e director do Festival Nuits Sonores.

Vincent Carry is the CEO of Arty Farty, a European and independent non-profit organisation based in Lyon (France), and the director of Nuits Sonores Festival.

Aimee Cliff is a freelance music and culture journalist based in London. She writes for The Guardian, Pitchfork, Dazed, and Vice.

Rappepa Bedju Tempu é o pseudónimo de um pintor urbano e ativista político. A sua arte de rua subversiva com comentários sociais e políticos podem ser encontrados nas ruas, muros e comboios. Tem apresentado o seu trabalho através de peças móveis. O trabalho tem vindo a ser desenvolvido desde 2014 num intuito de poder repor a identidade ke está em falta, através do seu traço e da autenticidade de expressão ke karrega ancestralmente. A arte de Rappepa nasce do intuito de poder repor a identidade que entende estar em falta dentro das comunidades africanas e afrodescendentes periféricas e não periféricas. A carga ancestral, autêntica e franca inerente à sua expressão plástica conferem às suas obras uma originalidade própria. Movendo-se numa dinâmica que vai do grafismo à arte no espaço público e que não se limita a nenhum destes espaços e formatos, apresenta o caráter eminentemente colaborativo da sua ação artística, sendo o artista parte integrante do coletivo Unidigrazz. 

 

Rappepa Bedju Tempu is the pseudonym of an urban painter and political activist. His subversive street art with social and political commentary can be found on streets, walls and trains. He has presented his work through mobile pieces. His work has been developed since 2014 with the aim of restoring the identity that is missing, through his trait and the authenticity of expression that he ancestrally carries. Rappepa’s art is born out of the desire to restore the identity that he believes is missing within peripheral and non-peripheral african and afro-descendant communities. The ancestral, authentic and frank charge inherent in his plastic expression gives his works an originality of their own. Moving in a dynamic that goes from graphics to art in the public space and which is not limited to any of these spaces and formats, he presents the eminently collaborative nature of his artistic action, the artist being an integral part of the Unidigrazz collective.

Leave a Reply